Procedura de reclamații

I. Identificarea comerciantului

1.1. Prezentul Regulament de Reclamații (denumit în continuare „RR”) reglementează relațiile juridice dintre compania

Denumire comercială: Ant Media, s. r. o.

Sediu: Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Slovacia

Înregistrată în Registrul Comerțului de la Tribunalul Județean Trenčín, Secțiunea Sro, Foaia nr. 28392/R

CUI: 47226803

CIF: 2023799041

Număr TVA: SK2023799041

Cont bancar: SK75 8330 0000 0024 0165 5402

Vânzătorul este plătitor de TVA.

(denumit în continuare „Vânzător” sau „Comerciant”) și orice persoană care este Cumpărător al produselor oferite de Vânzător pe Site-ul Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator în sensul altor prevederi ale acestor Termeni și Condiții Generale și al legilor relevante care definesc un consumator, în cadrul legislației valabile a Republicii Slovace, în special legile: Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția consumatorilor și modificarea anumitor legi, cu modificările ulterioare, Legea nr. 40/1964 Coll. Codul Civil, cu modificările ulterioare, cu excepția specificată la punctul 4.4. din prezentele Proceduri de reclamații, care guvernează relația juridică dintre Comerciant și Cumpărător, care nu acționează în calitate de consumator.

1.2. Contactul prin e-mail și telefonic al vânzătorului este:

E-mail: info@softoria.ro

1.3. Adresa pentru trimiterea corespondenței, reclamațiilor, retragerii din contracte este:

Ant Media, s. r. o., Komenského 337/4, Nedožery-Brezany 972 12, Slovacia

 

II. Dispoziții de bază

2.1. Prezentele proceduri de reclamații guvernează relațiile juridice dintre Cumpărătorii care sunt consumatori și Comerciant.

III. Exercitarea dreptului de răspundere pentru defecte

3.1. Cumpărătorul își poate exercita dreptul de răspundere pentru defecte numai dacă a notificat Vânzătorul cu privire la defectă fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 24 de luni de la primirea articolului. Dacă nu notifică defectul în acest termen, dreptul de răspundere pentru defecte se prescrie.

IV. Răspunderea pentru defecte

4.1. Vânzătorul este răspunzător pentru orice defect pe care articolul vândut îl are la momentul livrării sale și care devine evident în termen de doi ani de la livrarea articolului.

4.2. Dacă obiectul achiziției este un articol cu ​​elemente digitale, în care urmează să fie livrat conținut digital sau un serviciu digital urmează să fie furnizat continuu pe parcursul perioadei convenite, vânzătorul este răspunzător pentru orice defect al conținutului digital sau al serviciului digital care apare sau devine evident pe întreaga perioadă convenită, dar cel puțin timp de doi ani de la livrarea articolului cu elemente digitale.

4.3. În cazul unui articol folosit, părțile pot conveni asupra unei perioade mai scurte de răspundere a vânzătorului pentru defecte decât cea prevăzută la paragrafele 4.1 și 4.2, dar nu mai scurtă de un an de la livrarea articolului.

4.4. Vânzătorul este responsabil pentru orice defect pe care articolul vândut îl are la momentul livrării sale către Cumpărător și care devine evident în termen de 6 luni de la livrarea articolului, dacă Cumpărătorul nu acționează în calitate de consumator.

V. Drepturi care decurg din răspunderea pentru defecte

5.1. Dacă vânzătorul este răspunzător pentru un defect al bunului vândut, cumpărătorul are dreptul la remedierea defectului prin reparare sau înlocuire, dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului de achiziție sau dreptul de a se retrage din contractul de achiziție.

5.2. Cumpărătorul poate refuza plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia până când vânzătorul își îndeplinește obligațiile care decurg din răspunderea pentru defecte, cu excepția cazului în care cumpărătorul este în întârziere la plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia în momentul notificării defectului. Cumpărătorul va plăti prețul de achiziție fără întârzieri nejustificate după ce vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile.

5.3. Cumpărătorul își poate exercita drepturile care decurg din răspunderea pentru defecte, inclusiv dreptul prevăzut la punctul 5.2, numai dacă a notificat defectul în termen de două luni de la descoperirea defectului, cel târziu până la expirarea termenului prevăzut la punctele 4.1 - 4.3 din prezenta Procedură de Reclamații.

5.4. Exercitarea drepturilor care decurg din răspunderea pentru defecte nu exclude dreptul cumpărătorului la despăgubiri pentru daunele suferite ca urmare a defectului.

VI. Notificarea defectelor

6.1. Un defect poate fi notificat la oricare dintre sediile Vânzătorului, la o altă persoană pe care Vânzătorul a notificat-o Cumpărătorului înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii, sau prin mijloace de comunicare la distanță, la adresa sediului social sau a sediului Vânzătorului sau la o altă adresă pe care Vânzătorul a notificat-o Cumpărătorului la încheierea contractului sau după încheierea contractului.

6.2. Dacă Cumpărătorul a notificat defectul prin poștă, pe care Vânzătorul a refuzat să-l accepte, livrarea se consideră livrată la data refuzului.

6.3. Vânzătorul va furniza Cumpărătorului o confirmare scrisă a notificării defectului fără întârziere după ce Cumpărătorul a notificat defectul. În confirmarea notificării defectului, Vânzătorul va preciza perioada în care defectul va fi remediat în conformitate cu articolul 507, alineatul 1, din Legea nr. 40/1964 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. Perioada notificată în conformitate cu propoziția anterioară nu poate depăși 30 de zile de la data semnalării defectului, cu excepția cazului în care o perioadă mai lungă este justificată de un motiv obiectiv pe care vânzătorul nu îl poate influența.

6.4. Dacă vânzătorul refuză răspunderea pentru defecte, acesta va notifica cumpărătorul în scris motivele refuzului. Dacă cumpărătorul dovedește răspunderea vânzătorului pentru defect prin intermediul unei opinii de expert sau a unei opinii profesionale emise de o persoană acreditată, o persoană autorizată sau o persoană notificată, acesta poate semnala defectul în mod repetat, iar vânzătorul nu poate refuza răspunderea pentru defect; semnalarea repetată a unui defect nu face obiectul articolului 621 alineatul (3) din Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția consumatorilor și privind modificările aduse anumitor legi, cu modificările ulterioare. Costurile consumatorului asociate cu opinia de expert și opinia profesională sunt supuse articolului 509 alineatul (2) din Legea nr. 40/1964 Coll. Codul Civil, cu modificările ulterioare.

6.5. Dacă, înainte de încheierea contractului sau, dacă contractul este încheiat pe baza comenzii cumpărătorului, înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul a informat cumpărătorul că defectele pot fi atribuite și unei alte persoane, acțiunea sau omisiunea acestei persoane va fi considerată o acțiune sau omisiune a vânzătorului în scopul răspunderii pentru defecte.

VII. Îndepărtarea defectelor

7.1. Cumpărătorul are dreptul de a alege să înlăture defectul prin înlocuirea articolului sau repararea acestuia. Cumpărătorul nu poate alege o metodă de îndepărtare a defectului care nu este posibilă sau care ar cauza vânzătorului costuri nerezonabile în comparație cu cealaltă metodă de îndepărtare a defectului, ținând cont de toate circumstanțele, în special valoarea pe care ar avea-o articolul fără defect, gravitatea defectului și faptul că cealaltă metodă de îndepărtare a defectului ar cauza cumpărătorului dificultăți semnificative.

7.2. Vânzătorul poate refuza să îndepărteze defectul dacă repararea sau înlocuirea nu sunt posibile sau dacă acestea ar necesita costuri nerezonabile, ținând cont de toate circumstanțele, inclusiv circumstanțele de la punctul 7.1. a doua propoziție.

7.3. Vânzătorul va repara sau înlocui articolul într-un termen rezonabil după ce cumpărătorul a semnalat defectul, gratuit, pe cheltuiala sa și fără a cauza dificultăți serioase cumpărătorului, ținând cont de natura articolului și de scopul pentru care cumpărătorul a solicitat articolul.

7.4. În scopul reparării sau înlocuirii, cumpărătorul va preda sau va pune la dispoziția vânzătorului sau unei persoane în conformitate cu articolul 622, alineatul 5 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificările și completările la anumite legi, cu modificările ulterioare. Costurile de preluare a bunului vor fi suportate de vânzător.

7.5. Vânzătorul va livra cumpărătorului, pe cheltuiala sa, bunul reparat sau bunul de schimb, în ​​același mod sau într-un mod similar în care cumpărătorul a livrat bunul defect, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. Dacă cumpărătorul nu preia bunul în termen de șase luni de la data la care trebuia să îl preia, vânzătorul poate vinde bunul. Dacă bunul are o valoare mai mare, vânzătorul va notifica cumpărătorul în prealabil cu privire la vânzarea intenționată și îi va oferi o perioadă suplimentară rezonabilă pentru preluarea bunului. Vânzătorul va plăti Cumpărătorului imediat după vânzare încasările din vânzarea bunului, după deducerea costurilor suportate în mod rezonabil pentru depozitarea și vânzarea acestuia, dacă Cumpărătorul își exercită dreptul la o parte din încasări într-un termen rezonabil specificat de Vânzător în notificarea privind intenția de vânzare a bunului. Vânzătorul poate distruge bunul pe cheltuiala proprie dacă acesta nu a fost vândut sau dacă încasările preconizate din vânzare nu sunt suficiente pentru a acoperi costurile suportate în mod rezonabil de Vânzător pentru depozitarea bunului și costurile pe care Vânzătorul ar trebui în mod necesar să le suporte pentru vânzarea acestuia.

 

7.6. La eliminarea unui defect, Vânzătorul va asigura îndepărtarea bunului și instalarea unui bun reparat sau a unui bun de înlocuire, dacă schimbul sau repararea necesită îndepărtarea unui bun defect care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte ca defectul să devină evident. Vânzătorul și cumpărătorul pot conveni ca îndepărtarea bunului și instalarea bunului reparat sau de înlocuire să fie asigurate de către cumpărător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.

 

7.7. La eliminarea unui defect prin înlocuirea articolului, vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a articolului și la remunerație pentru utilizarea normală a articolului înainte de înlocuire.

7.8. Vânzătorul este răspunzător pentru defectele articolului de înlocuire în temeiul articolului 619 din Legea nr. 108/2024 Coll. privind protecția consumatorilor și modificările aduse anumitor legi, cu modificările ulterioare.

7.9. Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă la prețul de achiziție sau se poate retrage din contractul de achiziție fără a acorda un termen suplimentar rezonabil, în temeiul articolului 517, alineatul 1, din Legea nr. 40/1964 Coll., Codul Civil, cu modificările ulterioare, dacă

a) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit articolul,

b) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit articolul în conformitate cu articolul 623, alineatele 4 și 6 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificările și completările anumitor legi, cu modificările ulterioare,

c) vânzătorul a refuzat să remedieze defectul în temeiul articolului 623, alineatul 2 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificările și completările anumitor legi, cu modificările ulterioare,

d) articolul prezintă același defect în ciuda reparării sau înlocuirii articolului,

e) defectul este de o natură atât de gravă încât justifică o reducere imediată a prețului de achiziție sau retragerea din contractul de achiziție, sau

f) vânzătorul a declarat sau este evident din circumstanțe că nu va remedia defectul într-un termen rezonabil sau fără a cauza dificultăți serioase cumpărătorului.

7.10. Reducerea la prețul de achiziție trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea articolului vândut și valoarea pe care articolul ar fi avut-o dacă ar fi lipsit de defecte.

7.11. Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de vânzare-cumpărare în temeiul punctului 7.9 dacă a participat la apariția defectului sau dacă defectul este neglijabil. Sarcina probei că a participat cumpărătorul la apariția defectului și că defectul este neglijabil revine vânzătorului.

7.12. Dacă contractul privește achiziționarea mai multor articole, cumpărătorul se poate retrage din acesta numai în legătură cu articolul defect. În legătură cu alte articole, acesta se poate retrage din contract numai dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil că va fi interesat să păstreze celelalte articole fără articolul defect.

7.13. După retragerea din contract sau din partea acestuia, cumpărătorul va returna articolul vânzătorului pe cheltuiala vânzătorului. Vânzătorul se va asigura demontarea articolului care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte ca defectul să devină evident. Dacă Vânzătorul nu reușește să retragă articolul într-un termen rezonabil, Cumpărătorul poate asigura retragerea și livrarea articolului către Vânzător pe cheltuiala și riscul Vânzătorului.

7.14. După retragerea din contract, Vânzătorul va rambursa prețul de achiziție Cumpărătorului în termen de cel mult 14 zile de la data returnării articolului către Vânzător sau la dovada că Cumpărătorul a trimis articolul către Vânzător, oricare dintre acestea survine mai devreme.

7.15. Vânzătorul va rambursa prețul de achiziție Cumpărătorului sau îi va plăti o reducere la prețul de achiziție în același mod în care Cumpărătorul a folosit pentru a plăti prețul de achiziție, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este de acord în mod expres cu o altă metodă de plată. Toate costurile asociate cu plata vor fi suportate de Vânzător.

7.16. Vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a articolului și la despăgubiri pentru utilizarea normală a articolului înainte de retragerea din contractul de achiziție.

VIII. Răspunderea pentru defectele executării digitale

8.1. Comerciantul este răspunzător pentru orice defect pe care prestația digitală îl prezintă la momentul livrării sale și care devine evident în termen de doi ani de la livrare, dacă este vorba de o prestație digitală livrată unică sau ca un set de prestații individuale.

8.2. Comerciantul va elimina defectul prestației digitale într-un termen rezonabil după ce consumatorul a semnalat defectul, gratuit și fără a cauza inconveniente grave consumatorului, ținând cont de natura prestației digitale și de scopul pentru care consumatorul a solicitat prestația digitală.

8.3. Comerciantul poate refuza să elimine defectul dacă eliminarea nu este posibilă sau dacă i-ar cauza costuri disproporționate, ținând cont de toate circumstanțele, în special de valoarea pe care ar avea-o prestația digitală fără defect și de gravitatea defectului.

IX. Răspunderea pentru defectele serviciului

9.1. Contractantul este răspunzător pentru defectele pe care le prezintă bunul la preluarea acestuia de către Client.

9.2. Dacă defectul devine evident în termen de 24 de luni de la data la care Clientul ar fi trebuit să preia bunul, se presupune că este un defect pe care bunul îl avea deja la momentul preluării. Acest lucru nu se aplică dacă se dovedește contrariul sau dacă această presupunere este incompatibilă cu natura bunului sau a defectului.

X. Dispoziții finale

10.1. Această Procedură de reclamații face parte integrantă din Termenii și condițiile generale și din Principiile și instrucțiunile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui site web. Documentele – Termenii și condițiile generale și Principiile și instrucțiunile privind protecția datelor cu caracter personal ale acestui site web sunt publicate pe domeniul site-ului web al Vânzătorului.

10.2. Această Procedură de reclamații este valabilă și intră în vigoare din momentul publicării sale pe site-ul web al Vânzătorului la data de 21.08.2024.